Kolejowe obiecanki cacanki

Miało być tak: w związku z Euro 2012 miała zostać zmodernizowana i przebudowana trasa kolejowa na odcinku Kraków – Katowice. Nowe i nowoczesne tory miały pozwolić pociągom na jazdę z prędkością 400 km na godzinę. Miała zostać też przebudowana i zbudowana nowa infrastruktura wokół linii kolejowej.

Tylko w gminie Krzeszowice miały powstać dwa wiadukty, kilka przejść podziemnych, nowa droga równoległa z Woli Filipowskiej do Krzeszowic.

 

Termin wykonania tego przedsięwzięcia do połowy 2012 roku szybko przestał być realny i pojawił się nowy, czyli koniec roku 2014. Czas szybko mija, a, przynajmniej w Krzeszowicach, nie widać jakiegokolwiek zaawansowania prac. W międzyczasie pojawiła się informacja na temat ogłoszenia upadłości przez głównego wykonawcę inwestycji grupy Movales. Z tego i z wielu innych powodów o wyjaśnienie całej sytuacji w swojej interpelacji poprosił wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury poseł Andrzej Adamczyk. Kilka dni temu wiceminister w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Andrzej Messel odpowiedział posłowi Andrzejowi Adamczykowi. Pismo z ministerstwa opisuje sytuację i prognozy dotyczące całej inwestycji.


W Magazynie Krzeszowickim, który jest aktualnie do kupienia podajemy kilka szczegółów dotyczących planów i prognoz realizacji przedsięwzięcia w naszej okolicy.